زورگیری رسمی !   

در ادامهء مطلب پیشین باید به کارنامهء جالب بانک های خودمان اشاره کنم :

- اصلی ترین وظیفهء بانک شاید ارائهء تسهیلات باشد  یا همان وام . اگر حتی

برای ضروری ترین کارها وام درخواست کرده باشید حتما متوجه شده اید چقدر

اشکال تراشی میکنند تا شما را منصرف کنند . و بالعکس وام - با سقف نامحدود-

در چند ثانیه تقدیم کلاهبرداران میلیونی و میلیاردی می شود .

- اگر حتی یک بانک ما درست عمل می نمود دیگر نیازی به تاسیس مثلآ صندوق

مهر رضا برای پرداخت وام ازدواج نبود . ضمن اینکه تمامی ارگانهای ما از شهرداری

تا وزارت تعاون به دنبال تاسیس بانک اختصاصی هستند و این خود بهترین دلیل

ناکارآمدی بانک هاست .

- چه خوب بود اگر بانک ها به جای اینکه با صرف میلیون ها تومان، شعب جدید

تاسیس کنند فقط " یک باجه " در شعب خود اضافه می کردند . اغلب اوقات و

در بیشتر بانک ها فقط یک باجه فعال است و سایرین مشغول صرف چایی و

شیرینی همراه با مکالمه و مطالعه و چت و گیم هستند .

- کارکنان محترم بانک ها - نظیر کارکنان محترم شهرداری - عادت دارند در قبال

وظایف خود ( مخصوصا در قسمت جاری ) پول چایی ناقابلی دریافت کنند .

- پرداخت ها ، مخصوصا پرداخت حقوق کارمندان و کارگران ، را که انداخته اند

گردن خودپردازها . که الحمدلله خودپردازها هم نظیر خود کارکنان بانک خیلی

"منظم و بی عیب ونقص" سرویس می دهند .

- بانک ها حتی از ارائهء فیش حقوقی کارمندان و کارگران و بازنشستگان هم

شانه خالی کردند ، تحت این عنوان که مشغلهء کاری ایشان زیاد است !

- و بالاخره بانک ها از زیر بار "دریافت" ها هم شانه خالی کردند . مدتی است

که یا رک می گویند از پذیرش قبوض آب و برق و تلفن و موبایل و عوارض و پسماند

و ... معذورند و یا در صورت قبول بابت هر قبض بین ٢٠٠  تا ۶٠٠ تومان دریافت

میکنند یا به عبارت بهتر پول زور می گیرند .

فکر می کنم چنانچه درب چنین بانک های فعال و مسولیت پذیر را تیغه کنند

از نظر اقتصادی میلیاردها به نفع ملت و دولت است . در غیر اینصورت داخل

هر شعبه لااقل یک میز بیلیارد همراه سونا جکوزی بگذارند تا " اوقات فراغت " !

کارکنان به بطالت نگذرد !!!

لینک