سقوط قبل از ویرایش !   

در مطلب ٢٨ تیر جاری نوشتم که ایرادی که در مدیریت هوانوردی ما وجود دارد و ضعف

کنترل و بازرسی و عدم رعایت استانداردهای پروازی را نباید فراموش نموده و با متهم

کردن نوع هواپیما (توپولف) فرافکنی کنیم .

از آنجا که مطالب خود را معمولا بدون پیش نویس تایپ می کنم معمولا پیش می آید

که بعدا متوجه نواقصی در آن شوم . مثلا در لیست پرنده های ساقط شدهء ایران

نام هلیکوپتر عظیم "شینوک" مشهور به اتوبوس هوایی از قلم افتاده بود و یا ...

خلاصه در فکر این بودم که مطلب را ویرایش و مجددآ ارسال کنم . اما  خبر عصر

امروز (جمعه) دیگر این الزام را از بین برد . یک هواپیمای شرقی یعنی" ایلیوشین ۶٢ "

در فرودگاه مشهد دچار سانحه شده و تا این لحظه ١۶ کشته و ٢٠ زخمی تایید

شده اند . اگر اشتباه نکنم هواپیمای حامل فرماندهان سپاه که حدود ۶ سال پیش

در ارتفاعات کرمان سقوط کرد و حدود ٣٠٠ کشته بر جای گذاشت نیز ایلیوشین

بود . در آن مورد هم هیچگاه نتیجهء تحقیقات به اطلاع عموم نرسید ...

یک مطلب مهم دیگر که در پست قبلی از قلم افتاده بود : حفرهء بسیار وسیع و عمیق

دره مانندی که در دشت قزوین در محل سقوط هواپیما ایجاد شده بود باید دلیل

مشخصی داشته باشد . شخصا به یاد ندارم حتی در محل سقوط هواپیماهای 

غول پیکری چون کنکورد یا بوئینگ چنین گودالی پدید آمده باشد . انگار که یک

دریل عظیم الجثه سقوط کرده باشد !

لینک